دیجیتال مارکتر یا بازاریاب دیجیتال وظیفه ایجاد آگاهی از برند و خلق سرنخهای فروش از طریق کانالهای بازاریابی دیجیتال (رایگان و غیررایگان) را برعهده دارد. این کانالها شامل شبکههای اجتماعی، وبسایت شرکت، بهینهسازی برای موتورهای جستجو (سئو)، ایمیل، تبلیغات، وبلاگ شرکت و موارد دیگر میشوند. بازاریابی دیجیتال توسط نقشهای مختلفی در سازمان انجام میشود. در بعضی شرکتها، ممکن است یک مدیر بازاریابی به پیگیری همزمان تاکتیکهای بازاریابی دیجیتال مختلف بپردازد. در شرکتهای بزرگتر، این تاکتیکها توسط دیجیتال مارکترهای مختلفی پیگیری میشود که هرکدام تنها بر یک یا دو مورد از کانالهای دیجیتال متمرکز هستند. دیجیتال مارکترها معمولا در هر کانال ارتباطی، بر شاخص ارزیابی عملکرد متفاوتی متمرکز هستند تا بدین ترتیب بتوانند به اندازهگیری عملکرد شرکت در هر کدام از کانالها بپردازند. برای مثال دیجیتال مارکتری که مسئولیت سئو را برعهده دارد، به اندازهگیری ترافیک ارگانیکی میپردازد که از طریق یافتن صفحات وبسایت کسبوکار در جستجوی گوگل ایجاد شدهاند. جهت مطالعه کامل مقاله به این لینک مراجعه فرمائید.متخصص بازاریابی دیجیتال کیست و چه وظایفی را بر عهده دارد؟