آموزش GTMetrix جدید

امروزه کسب و کارها کاملاً به اهمیت حضور در دنیای دیجیتال به ویژه تاثیرات آن بر سودآوری، رشد و دستیابی به اهداف نهایی پی برده‌اند. به همین دلیل است که اکثر آنها در حال سرمایه گذاری قابل توجهی از منابع جهت راه اندازی و نگهداری وب سایت‌های خود هستند. حال در بسیاری از موارد، به ویژه به محتوا و سئو سایت خود توجه می‌کنند.

اما یک جنبه بسیار مهم وجود دارد که اغلب مشاغل آنلاین آن را نادیده می‌گیرند و آن سرعت وب سایت است که در این مقاله به توضیح کامل آن می‌پردازم.

سایت جی تی متریکس

سایت جی تی متریکس | سایت جی تی متریکس

گوگل در سال های اخیر به طور صریح اعلام کرده است که سرعت بارگذاری صفحات یکی از عوامل اصلی در رتبه‌بندی نتایج جستجو است.

گوگل، سایت های کند را در رتبه‌های پایین‌تر قرار می‌دهد.

همچنین سرعت وب سایت یکی از مواردی است که تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد. این تجربه، تاثیر گذار برای بازدیدکننده هایی است که برای اولین بار به سایت شما سر زده اند و بدون شک سرعت خوب بارگذاری صفحات وب سایت شما، آنها را ترغیب به بازگشت می‌کند. در ادامه با من علی صلاحی با آموزش جی تی متریکس همراه باشید.

چرا باید سایت خود را از نظر فنی بهینه کنیم؟

این امر به ویژه برای سایت های فروشگاهی بسیار مهم است. خریداران بالقوه ممکن است به دلیل آن که مشاهده کالاها برای آنها خیلی طول می‌کشد، از خرید کالا از وب سایت شما منصرف شوند.

طبق آمار Aberdeen Group، در صورتی که حتی یک ثانیه تاخیر در بارگذاری صفحات سایت شما رخ دهد، نتایج مخربی حاصل خواهد شد که قطعا برای کسب و کار آنلاین شما تهدید محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌کنم مقاله سئو تکنیکال چیست و چه کاربردهایی دارد را مطالعه کنید.

 

نتایج مخربی که یک ثانیه تاخیر در بارگذاری سایت شما خواهد داشت

نتایج مخربی که یک ثانیه تاخیر در بارگذاری سایت شما خواهد داشت

با توجه به آمار داده شده می‌توان کاملا به اهمیت سرعت وب سایت ها پی‌برد زیرا همانطور که مشاهده می‌کنید حتی در صورت تاخیر یک ثانیه‌ای در بارگذاری صفحات وب سایتتان، تاثیرات مخربی بر کسب و کار شما وارد خواهد شد.

پس بهتر است قبل از آن که با این مشکلات مواجه شوید، در اولین اقدام به بهبود سرعت سایت بپردازید. افزایش سرعت سایت نیاز اصلی و مهم تمام وب سایت‌ها می‌باشد.

زیرا به هر میزانی که سرعت بارگذاری صفحات وب سایت شما بیشتر باشد در درجه اول از طرف موتور جستجو در رتبه بالاتری قرار گرفته و به دلیل داشتن امتیاز بالا، بازدید بیشتری نیز از سمت کاربران اتفاق می‌افتد.

  • از سمتی دیگر بارگذاری سریع و کاهش مدت انتظار کاربران، رضایت کاربر بازدیدکننده را نیز در پی خواهد داشت.

جی تی متریکس ابزار مفید آنالیز سایت

برای آن که بتوانیم سرعت وب سایت خود را افزایش دهیم نیازمند استفاده از ابزارهای آنلاینی هستیم تا در مرحله اول، سرعت صفحات وب سایت خود را سنجیده و تمام حالات بارگذاری صفحات را مانیتور و نظارت کنیم و در نهایت عملکرد آن را بهبود بخشیم.

یکی از بهترین ابزارها برای بررسی و بهبود سرعت وب سایت ها، سایت جی تی متریکس است. GTmetrix یکی از رایج ترین و بهترین ابزارها در این زمینه می‌باشد.

تا این بخش از مقاله متوجه شدید که چرا داشتن یک وب سایت سریع امری مهم و اساسی است در ادامه مقاله نیز با من همراه باشید تا به طور کامل و اصولی، صفر تا صد سایت GTmetrix را فرا گیرید.

 

جهت مطالعه کامل مقاله به این لینک مراجعه فرمائید.

 

 

(◔ ◡ ◔) دربارۀ من:

📷 علی محمد صَلاحی هستم، نویسنده کتاب شاهراه‌وب و ده‌ها مقاله گسترۀ بازاریابی دیجیتال، مدرس دوره‌های آموزشی آنلاین و وبینار همچنین مشاور و آسیب شناس کسب و کارهای مجازی. به مدیران و کارآفرینان کمک می‌کنم که کسب‌وکارشان را در دنیای دیجیتال بهینه‌سازی کنند تا به درآمدهای بیشتری برسند. از نظر من یکی از مهم‌ترین دلایل شکست در دنیای دیجیتال، باور نداشتن آن است!

📷 تولید محتوا: علی محمد صلاحی

📷 پانوشت: انجام هر کار محالی در واقعیت، غیرممکن در دیجیتال، نیست!

📷 شعار: دنیای دیجیتال، دنیای آرزوها!

📷 وبسایت: www.alisalahi.ir