یکی از روش‌های دیگری که در سئو سایت تاثیرگذار است استفاده درست از لینک‌ها در سایت است.

اگر شما بتوانید یک لینک سازی بسیار خوب در سایت خود پیاده کنید، گوگل به سایت شما امتیاز می‌دهد و باعث بهبود رتبه سایت شما می‌شود که در این مقاله به طور کامل به آن می‌پردازم.

لینک سازی
لینک سازی و تاثیر آن بر سئو چیست؟

چشم‌انداز سئو و لینک سازی همیشه در حال تغییر است و امروزه، ایجاد لینک‌های باکیفیت در بالاترین درجۀ اهمیت خود قرار گرفته است.

اگر کسب‌ و کار آنلاین دارید، حتماً باید با این گستره آشنا شوید، چراکه می‌تواند کمک شایانی به رشد کاری شما بکند. چنانچه لینک‌های باکیفیت و معتبر دریافت کنید، در بهینه‌سازی سایتتان و در نتیجه رتبه‌بندی گوگل چندین گام از رقبای خود پیشی می‌گیرید.

این مقاله به شما کمک می‌کند در مسیر درست قدم بردارید، تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان، بهترین نتیجه را دریافت کنید.

لینک سازی (لینک بیلدینگ) چیست و چرا اهمیت دارد؟

ساختار لینک
نگاهی به ساختار لینک

لینک بیلدینگ (Link building) را در واقع پروسه دریافت لینک از دیگر وب‌سایت‌ها برای وب‌سایت خودتان می‌گویند و به این نوع دریافت لینک، بک لینک نیز گفته می‌شود.

لینک‌ها، در واقع به کاربران کمک می‌کنند صفحات وب‌سایت‌هایی که مرتبط با موضوع مدنظرشان می‌باشد را ببینند و زودتر به جواب برسند. از طرفی، برای موتورهای جستجو نیز اهمیت دارد و ربات‌های خزندۀ آن‌ها، لینک‌های موجود در بین تمام صفحات وب‌سایتتان و در مقیاس بزرگ‌تر، تمام لینک‌های موجود که بین وب‌سایت‌ها مبادله می‌شود را خزش می‌کنند.

برای آنکه درک بهتری از اهمیت لینک سازی به دست آورید، بهتر است ابتدا نگاهی به ساختار لینک داشته باشیم:

  • شروع تگ لینک: تگ لینک یا anchor tag به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهد که لینکی در این بخش قرار دارد.
  • آدرس لینک: href مخفف hyperlink referral می‌باشد و این قسمت آدرس صفحۀ مورد نظر یا لینک مورد نظر در بین دو علامت « ” ” »  و در جلوی عبارت ahref آورده می‌شود.
  • انکر تکست: این قسمت، همان متن لینک است که برای کاربران، قابل‌مشاهده می‌باشد و می‌توانند بر روی آن کلیک کرده و به آدرسی که لینک به آن اشاره دارد بروند. در ادامۀ مقاله به توضیحات بیشتری در مورد انکر تکست و اهمیت آن در سئو خواهم پرداخت.
  • پایان تگ لینک: این بخش، پایان تگ لینک را به اطلاع موتورهای جستجو می‌رساند.

حال که متوجه شدید چگونه یک لینک ساخته می‌شود و موتورهای جستجو چگونه آن را می‌بینند، سؤالی که مطرح می‌شود این است که موتورهای جستجو لینک‌ها را چگونه تفسیر می‌کنند و چرا برایشان اهمیت دارد؟

 

منبع: دست نوشته های علی صلاحی

جهت مطالعه کامل مقاله به این لینک مراجعه فرمائید

 

 

(◔ ◡ ◔) دربارۀ من:

📷 علی محمد صَلاحی هستم، نویسنده کتاب شاهراه‌وب و ده‌ها مقاله گسترۀ بازاریابی دیجیتال، مدرس دوره‌های آموزشی آنلاین و وبینار همچنین مشاور و آسیب شناس کسب و کارهای مجازی. به مدیران و کارآفرینان کمک می‌کنم که کسب‌وکارشان را در دنیای دیجیتال بهینه‌سازی کنند تا به درآمدهای بیشتری برسند. از نظر من یکی از مهم‌ترین دلایل شکست در دنیای دیجیتال، باور نداشتن آن است!

📷 تولید محتوا: علی محمد صلاحی

📷 پانوشت: انجام هر کار محالی در واقعیت، غیرممکن در دیجیتال، نیست!

📷 شعار: دنیای دیجیتال، دنیای آرزوها!

📷 وبسایت: www.alisalahi.ir