افزونه‌های کاربردی برای سئو

وردپرس یکی از قدرتمندترین سیستم‌های مدیرت محتوا است که برای موتورهای جستجوگر بسیار جذاب است و به عبارت ساده‌تر خیلی ساده می‌توان به بهینه‌سازی آن پرداخت.

افزونه‌های بسیار زیادی بر روی وردپرس قابل نصب است که می‌توانید از قابلیت‌های آن استفاده کنید. افزونه های سئو از پرکاربردترین افزونه‌های وردپرس می‌باشند که در نزد کاربران وردپرس بسیار محبوب‌اند و در این مقاله به معرفی ۵ تا از بهترین افزونه‌های سئو می‌پردازم.

۵ افزونه کاربردی برای سئو در وردپرس

معرفی بهترین افزونه‌های سئو

مبحث سئو در تمام مراحل طراحی و مدیریت سایت نقش مهمی ایفا می‌کند چراکه اکثر بازدیدکننده‌ها از طریق موتورهای جستجو با سایت شما آشنا می‌شوند و تلاش برای بهبود رتبۀ سایت در موتورهای جستجو سبب می‌شود مخاطب بیشتری را جذب کنید.

سئو چیست؟

وردپرس، یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا از دید سئو به حساب می‌آید و افزونه سئو وردپرس کمک شایانی به وبمسترها در بهینه‌سازی سایت می‌کنند. افزونه‌های سئو توانایی آنالیز محتوای سایت را دارند و هوشمندانه نقاط ضعف را شناسایی کرده و به شما هشدار می‌دهند.

آموزش نصب وردپرس در شش دقیقه!

نکتۀ حائز اهمیت این است که افزونه‌های سئو وردپرسی رایگان و پولی زیادی وجود دارند اما همه آن‌ها نتایج خوبی را برای شما به ارمغان نمی‌آورند. بنابراین انتخاب قوی‌ترین و بهترین افزونه‌های سئو برای بهینه‌سازی سایت می‌تواند از مهم‌ترین مسائل سایت‌های وردپرسی باشد.

در این مطلب ابتدا معیارهای مهم در انتخاب افزونه را ذکر می‌کنم و سپس به معرفی برترین افزونه‌های سئو وردپرس می‌پردازم.

معیارهای مهم در انتخاب افزونه برای سئو سایت

سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه یک افزونه سئو خوب را انتخاب کنیم؟

این افزونه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در ادامه برخی از پارامترهای مهم را در انتخاب بهترین و قوی‌ترین افزونه ذکر می‌کنم:

  • قابلیت‌های سئو مختلف: یک افزونه سئو خوب می‌بایست امکانات مختلفی را در اختیار کاربران بگذارد تا نیاز به نصب افزونه‌های متعدد را کاهش دهد.
  • مستندات کامل: مستندات به کاربران کمک می‌کنند تا از تمام ویژگی‌های افزونه آگاه شوند و با نحوۀ عملکرد آن آشنا شوند.
  • نقدهای مثبت و امتیاز بالا و تعداد نصب فعال افزونه در سایت‌ها: می‌توانید با بررسی تعداد نصب‌های فعال افزونه، نظرات کاربران و امتیازی که به آن دادند به اطلاعات خوبی در مورد میزان محبوبیت و ارزش نصب آن دست یابید.
  • سازگاری با سایر افزونه‌ها: یکی از فاکتورهای مهم، سازگاری با سایر افزونه‌های وب‌سایت شما است. عدم توجه به این مورد می‌توان مشکلات بسیاری برای شما ایجاد کند.
  • پشتیبانی خوب و به‌روزرسانی‌های منظم: یک افزونه سئو خوب می‌بایست همواره بر طبق تغییرات الگوریتم‌های گوگل و همچنین وردپرس به‌روزرسانی شود. اگر به این مورد دقت نشود و افزونه‌ای مدت زیادی به‌روز نشود ممکن است مشکل عدم سازگاری با سایر افزونه‌ها یا خود وردپرس ایجاد شود. از طرفی توسعه‌دهنده افزونه باید به‌خوبی از آن پشتیبانی کند و برای مشکلات کاربران راه‌حل ارائه کند. حتماً قبل از نصب، تاریخچه به‌روزرسانی افزونه و بخش پشتیبانی را بررسی کنید.

برخی دیگر از پارامترها همچون نصب و پیکربندی آسان، رابط کاربری کاربرپسند، رایگان یا تجاری بودن افزونه، سازگاری با زبان فارسی و مواردی از این‌ دست نیز می‌توانند در انتخاب افزونه مهم باشند.

 

جهت مطالعه کامل مقاله به این لینک مراجعه فرمائید.

 

 

(◔ ◡ ◔) دربارۀ من:

📷 علی محمد صَلاحی هستم، نویسنده کتاب شاهراه‌وب و ده‌ها مقاله گسترۀ بازاریابی دیجیتال، مدرس دوره‌های آموزشی آنلاین و وبینار همچنین مشاور و آسیب شناس کسب و کارهای مجازی. به مدیران و کارآفرینان کمک می‌کنم که کسب‌وکارشان را در دنیای دیجیتال بهینه‌سازی کنند تا به درآمدهای بیشتری برسند. از نظر من یکی از مهم‌ترین دلایل شکست در دنیای دیجیتال، باور نداشتن آن است!

📷 تولید محتوا: علی محمد صلاحی

📷 پانوشت: انجام هر کار محالی در واقعیت، غیرممکن در دیجیتال، نیست!

📷 شعار: دنیای دیجیتال، دنیای آرزوها!

📷 وبسایت: www.alisalahi.ir