محتوای کوتاه چیست؟

این روزها که استفاده از ابزارهای ارتباطی کوچک مانند تبلت و گوشی‌های هوشمند و همچنین شبکه‌های اجتماعی زیاد شده است، ما با یک پدیده جدیدی در تولید محتوا روبرو شده‌ایم به نام میکرو کانتنت یا همان تولید محتوای کوتاه. این مورد یک تخصص جداگانه به حساب می‌آید و در همایش و سمینارهای آموزشی که به تازگی در کشور توسط نویسندگان و تولیدکنندگان مطرح برگزار می‌شود، بخشی از زمان اصلی به تعریف این مسئله اختصاص می‌یابد. البته تولید محتوا برای کسی که در این حوزه باتجربه است، مسئله جدیدی نخواهد بود؛ اما به هر حال نکات و اصولی دارد که باید به آن توجه شود.

در تعریف این موضوع چنین آمده است:
«محتوای کوتاهی که بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن، بیشترین تأثیر را روی خواننده بگذارد.»

حالا اینکه چه نوع تأثیری باشد، بستگی به هدف شما دارد. همان‌طور که از اسمش پیدا است، مطلب با نوشته‌ها یا ویدیوهای بسیار کوتاه و بدون حاشیه است که هر فردی بتواند با خواندن آن‌ها که در حالت کلی چند ثانیه هم طول نمی‌کشد، اطلاعات خود را افزایش دهد. این اطلاعات می‌تواند آموزشی یا خبری باشد. شما امروزه بارها با انواع محتوای روبرو بوده‌اید. اینستاگرام بیشترین مکانی است که کاربران در آن می‌توانند انواع آن را مشاهده کنند.

محتوای کوتاه

ویژگی محتوای کوتاه

ویژگی میکرو کانتنت چیست؟

مهمترین ویژگی کوتاه بودن آن نسبت به بقیه مطالب عادی است که شما امروزه مشاهده می‌کنید. اینکه در کجا استفاده شود، تفاوتی وجود ندارد. در روزنامه، مجله یا ابزارهای دیجیتالی.
باید بتواند در سریع‌ترین زمان به مخاطب منظور را برساند. درواقع، هر محتوایی که تعداد کاراکتر کم در آن به کار رفته باشد، کوتاه نیست.
شاید بتوان آن را در دسته بندی میکروکانتنت ها قرار داد اما اگر مخاطب بعد از خواندن یا دیدن مطلب چیزی یاد نگیرد یا متوجه نشود، صرفاً یک مطلب خیلی کوتاهی دیده است. پس فقط توجه به ظاهر نمی‌تواند شما را به هدف برساند.

 

جهت مطالعه کامل مقاله به این لینک مراجعه فرمائید.

 

 

(◔ ◡ ◔) دربارۀ من:

📷 علی محمد صَلاحی هستم، نویسنده کتاب شاهراه‌وب و ده‌ها مقاله گسترۀ بازاریابی دیجیتال، مدرس دوره‌های آموزشی آنلاین و وبینار همچنین مشاور و آسیب شناس کسب و کارهای مجازی. به مدیران و کارآفرینان کمک می‌کنم که کسب‌وکارشان را در دنیای دیجیتال بهینه‌سازی کنند تا به درآمدهای بیشتری برسند. از نظر من یکی از مهم‌ترین دلایل شکست در دنیای دیجیتال، باور نداشتن آن است!

📷 تولید محتوا: علی محمد صلاحی

📷 پانوشت: انجام هر کار محالی در واقعیت، غیرممکن در دیجیتال، نیست!

📷 شعار: دنیای دیجیتال، دنیای آرزوها!

📷 وبسایت: www.alisalahi.ir