سئو داخلی چیست و چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟

موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی، کار آسانی نیست و به دانش و تخصص زیادی نیاز دارد. یکی از دانش‌ها و تخصص‌هایی که زمینۀ رشد، توسعه و موفقیت کسب‌وکارهای اینترنتی را فراهم می‌کند، سئو داخلی یا (On-page SEO) است.

در صورتی که شما هم می‌خواهید به سئوی داخلی سایت خود اهمیت دهید و سایت خود را در بین بهترین نتایج جستجوی گوگل ببینید، تا پایان این مقاله با من همراه شوید.

گذشته و حال ؟!

در گذشته وقتی به بازار می‌رفتیم یک سری مغازه‌دارها یا دست‌فروش‌ها برای دیده شدن از سوی مشتری و افزایش فروش بیشتر با صدای بلند محصولات خود را تبلیغ و معرفی می‌کردند. عصر امروز، عصر کسب‌وکارهای اینترنتی است. آیا کسب‌وکارهای اینترنتی هم می‌توانند صدای خود را به مشتریان برسانند و محصولات خودشان را برای آن‌ها تبلیغ کنند؟

بله! کسب‌و‌کارهای اینترنتی از طریق سئو یا (SEO) به این هدف دست پیدا می‌کنند. سئوی سایت به سه بخش سئوی تکنیکال، سئو داخلی و سئوی خارجی تقسیم می‌شود.

سئو داخلی چیست؟

منظور از سئو داخلی، بهینه‌سازی صفحات وب برای بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو و جذب ترافیک اُرگانیک است.

در واقع هدف ما از این نوع سئو آن است که خیلی راحت‌تر رتبه صفحات سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشیم.

وقتی جایگاه سایت ما در گوگل و سایر موتورهای جستجو بهتر شود، قطعا مخاطبان بالقوه بیشتری سایت ما را می‌بینند و روی آن کلیک می‌کنند. در نتیجه ترافیک اُرگانیک سایت ما هم به میزان قابل توجهی بیشتر می‌شود. علاوه بر افزایش ترافیک اُرگانیک، نرخ تبدیل سایتمان هم رشد زیادی را تجربه می‌کند. اکنون که با تعریف سئوی داخلی و رسالت آن آشنا شدید، زمان آن است که مزایای سئو داخلی را مورد بررسی قرار دهم و بدانیم چه مزایایی برای سایت ما دارد که

متخصصان سئو آن را تا این اندازه مهم و ارزشمند تلقی می‌کنند.

مزایای سئو داخلی برای کسب‌وکار اینترنتی

سئو داخلی مزایا و منافع مختلفی برای وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی دارد و به دلیل داشتن همین مزایا می‌تواند جایگاه خوبی را برای سایت شما رقم بزند. در ادامه این بخش از مقاله به چند مورد از مهم‌ترین مزایای این مفهوم اشاره می‌کنم:

مزایای سئو داخلی برای کسب و کار اینترنتی

مزایای سئو داخلی برای کسب و کار اینترنتی

۱. بهبود رتبه صفحات سایت در بین نتایج جستجو

یکی از مهم‌ترین مزایای سئوی داخلی، این است که موجب بهبود رتبه صفحات سایت در بین نتایج جستجو می‌شود. بسیاری از متخصصان سئو و محتوا بر این باور هستند که هیچ چیز مثل سئوی داخلی نمی‌تواند روی رتبه سایت در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

خزنده‌های گوگل هم بیش از هر چیز دیگر به این نوع از سئو اهمیت می‌دهند و برای آن ارزش بالایی قائل هستند.

وقتی رتبه سایت در موتورهای جستجو بهبود یابد، مخاطبان بالقوه بیشتری وارد سایت شما می‌شوند و با افزایش ترافیک سایت، فروش کسب‌وکار اینترنتی شما هم به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

۲. افزایش نرخ خزش سایت

منظور از خزش، بررسی و ارزیابی سایت شما توسط خزنده‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو است. این خزنده‌ها در واقع یک سری ربات هستند که وارد صفحات سایت شما می‌شوند و آن‌ها را بررسی، ایندکس و رتبه‌بندی می‌کنند. این خزنده‌ها می‌توانند محتوای سایت‌های مختلف را با هم مقایسه و در پایان برای تعیین رتبه و جایگاه آن‌ها تصمیم‌گیری کنند.

وقتی شما به سئوی داخلی اهمیت می‌دهید و محتوای صفحات سایت خود را سئو می‌کنید، در واقع به خزنده‌های موتورهای جستجو اجازه می‌دهید که از چند و چون کار شما سر دربیاورند و برای تعیین رتبه سایت شما خیلی راحت‌تر تصمیم بگیرند.

وقتی سئوی داخلی به صورت درست و اصولی انجام شود، خزنده‌ها خیلی راحت از حوزه کاری و چیستی محتوای شما باخبر می‌شوند. این خزنده‌ها بسیار سخت‌گیر هستند و از این رو شما برای رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو باید به سئوی داخلی اهمیت زیادی بدهید.

۳. افزایش ترافیک ارگانیک

یکی از مهم‌ترین کارهایی که مدیران و صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی باید انجام دهند این است که ورودی سایت خود را افزایش دهند؛

زیرا اگر کسی وارد سایت شما نشود، هیچ فروشی صورت نخواهد گرفت.

از طرفی هر چه ترافیک سایت بالاتر باشد، احتمال خرید از شما هم بیشتر می‌شود. یک قاعده مهم در بین کسب‌وکارهای اینترنتی وجود دارد که می‌گوید: «کسب‌وکاری که مخاطب دارد، درآمد هم دارد.» بنابراین برای افزایش ترافیک سایت، لازم است که مراقب سئوی داخلی سایت خود باشید و به آن اهمیت بدهید.

۴. دادن ارزش بلندمدت و پایدار به صفحات سایت

بسیاری از کسب‌وکارها تصور می‌کنند که با سرمایه‌گذاری رو تبلیغات می‌توانند خیلی راحت به اهداف خودشان برسند. همان‌طور که می‌دانید تبلیغات واقعا عالی و تأثیرگذار است ولی مشکلی که دارد این است که تأثیر کوتاه‌مدت دارد و نمی‌توان با استفاده از تبلیغات به ارزش بلندمدت دست پیدا کرد.

برای رسیدن به ارزش پایدار و بلندمدت باید از محتوای ناب و سئوی داخلی کمک گرفت.

بنابراین در صورتی که برای کسب‌وکار اینترنتی خود وب‌سایت طراحی کرده‌اید هم از وب‌سایت و هم از تبلیغات کمک بگیرید ولی برای رسیدن به ارزش بلندمدت هیچ چاره‌ای جز استفاده از سئو داخلی و محتوای ناب ندارید.

۵. افزایش سرعت سایت

یکی از بخش‌های مهم و اساسی سئوی داخلی، سرعت سایت است.

اگر قرار باشد که مخاطب برای رسیدن به محتوای سایت شما معطل شود و محتوا در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار او قرار نگیرد، قطعا سایت شما را ترک می‌کند و تجربه بدی که در ذهن او نسبت به سایت شما شکل گرفته باعث بدبینی او به کسب‌وکار شما خواهد شد. اگر به اصول و قواعد سئو داخلی پایبند هستید، مطمئن باشید که سرعت سایت خود را افزایش می‌دهید و مخاطبان به خاطر این سرعت بالا شما را تحسین خواهند کرد.

۶. افزایش آگاهی مخاطبان از برند

همان‌طور که پیش از این بیان کردم سئوی داخلی باعث می‌شود که رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بهبود یابد و خیلی راحت در صفحه نخست نتایج جستجو جای بگیرید. وقتی وارد صفحه اول نتایج جستجو شوید، مخاطبان بالقوه خیلی راحت می‌توانند شما را ببینند و با وب‌سایت و کسب‌وکار اینترنتی شما آشنا شوند. اینجاست که میزان آگاهی مخاطبان بالقوه از برند شما افزایش می‌یابد.

مطالعات نشان داده است که وقتی مخاطبان نام یک برند را شنیده باشند، احتمال خرید آن‌ها از این برند خیلی بالا می‌رود.

به همین خاطر است که شما به عنوان مدیر یا صاحب کسب‌وکار اینترنتی باید بتوانید وب‌سایت خود را به کمک سئو داخلی وارد صفحه اول نتایج جستجو کنید و از مزایای حضور در این جایگاه بهره‌مند شوید.

 

جهت مطالعه کامل مقاله به این لینک مراجعه فرمائید.

 

 

(◔ ◡ ◔) دربارۀ من:

📷 علی محمد صَلاحی هستم، نویسنده کتاب شاهراه‌وب و ده‌ها مقاله گسترۀ بازاریابی دیجیتال، مدرس دوره‌های آموزشی آنلاین و وبینار همچنین مشاور و آسیب شناس کسب و کارهای مجازی. به مدیران و کارآفرینان کمک می‌کنم که کسب‌وکارشان را در دنیای دیجیتال بهینه‌سازی کنند تا به درآمدهای بیشتری برسند. از نظر من یکی از مهم‌ترین دلایل شکست در دنیای دیجیتال، باور نداشتن آن است!

📷 تولید محتوا: علی محمد صلاحی

📷 پانوشت: انجام هر کار محالی در واقعیت، غیرممکن در دیجیتال، نیست!

📷 شعار: دنیای دیجیتال، دنیای آرزوها!

📷 وبسایت: www.alisalahi.ir