سئو خارجی چیست و چه میزان بر روی رتبۀ سایت تاثیرگذار است؟

در حال حاضر کسب‌وکارهای اینترنتی در حال رشد و پیشرفت هستند و تلاش می‌کنند که رقبای خود را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند و رهبر صنعت خودشان باشند. یکی از مسائلی که موجب برتری یک کسب‌وکار نسبت به دیگران می‌شود، سئو خارجی است.

در صورتی که بتوانید روی سئوی خارجی (Off-page SEO) سایت خود کار کنید، مطمئن باشید که خیلی زود تعداد مخاطبان سایت شما افزایش می‌یابد و فروش کسب‌وکارتان بیشتر می‌شود.

در این مقاله در مورد مفهوم سئو خارجی و فاکتورهای مؤثر روی آن صحبت خواهم کرد. در صورتی که تمایل دارید فاکتورهای سئوی خارجی را برای کسب‌وکار اینترنتی خود رعایت کنید، تا پایان این مقاله با من همراه شوید.

سئو خارجی چیست

سئو خارجی چیست

در دنیای امروز سئو، شاهرگ کسب‌وکارهای اینترنتی است چرا که اگر یک کسب‌وکار آنلاین به مسئله سئو بی‌توجهی کند، جایگاهی در موتورهای جستجو نخواهد داشت و در نتیجه نمی‌تواند مخاطبان جدیدی را به سمت محصولات و خدمات خود جذب کند.

در واقع بدون سئو، فروش یک کسب‌وکار زیر سؤال خواهد رفت. در مقاله سئو چیست به معرفی سه مرحله مهم پرداختم که شامل سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال می‌شود و در این مقاله به بررسی سئو خارجی می‌پردازم که یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین مراحل سئو سایت است و اگر با جدیت انجام نشود، ممکن است موتورهای جستجو، برای سایت شما اهمیتی قائل نشوند و به آن توجهی نکنند.

مطمئن باشید که با مطالعه این مقاله از جدیدترین و کارآمدترین تکنیک‌های سئوی خارجی آگاه خواهید شد.

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی که به آن سئوی آف پیج (Off-Page SEO) هم گفته می‌شود، مجموعه اقداماتی است که خارج از وب‌سایت انجام می‌گیرد و بر رتبه‌بندی صفحات سایت شما در نتایج موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد.

فاکتورها و عواملی مختلفی روی سئوی خارجی تأثیر دارند و اگر این فاکتورها به درستی و به‌صورت هوشمندانه رعایت شود، مطمئن باشید که به سایت شما کمک می‌کند که در موتورهای جستجو رتبه بگیرد.

البته وقتی که دارید روی سئوی خارجی سایت خود کار می‌کنید، به هیچ عنوان نباید سئوی داخلی را بی‌خیال شوید؛ چون بدون سئوی داخلی هیچ اقدامی به نتیجه نمی‌رسد.

سئوی داخلی و سئو خارجی چه تفاوتی با هم دارند؟

همان‌طور که نام این دو مرحله از سئو سایت نشان می‌دهد یکی از مراحل در داخل و دیگر خارج از سایت انجام می‌شود. در ادامه توضیحات بهتر و کامل‌تری در رابطه با سئو داخلی و خارجی ارائه خواهم داد:

  • سئو داخلی: این بخش از سئو، در داخل سایت صورت می‌گیرد و منظور از سئو داخلی بهینه‌سازی مواردی در درون وب‌سایت است. بهینه‌سازی کلمه کلیدی و لینک‌سازی داخلی از جمله اقداماتی است که در فرایند سئو داخلی انجام می‌شود. با انجام این کار می‌توانید با کلمه کلیدی هدف، در موتورهای جستجو خصوصا گوگل رتبه بگیرید. از همین تعریف می‌توان متوجه شد که کنترل سئوی داخلی کاملا در دستان صاحب کسب‌وکار اینترنتی است.

اطلاعات بیشتر در مورد سئو داخلی

  • سئو خارجی: این بخش از سئو، خارج از سایت انجام می‌شود و اقداماتی مثل بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ را شامل می‌شود. در واقع ما از این روش‌ها استفاده می‌کنیم تا لینک‌های خارجی برای سایت خودمان بسازیم و رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشیم. با این اقدامات اعتبار سایت ما به شدت افزایش می‌یابد. البته توجه داشته باشید که سئو خارجی از کنترل صاحب کسب‌وکار اینترنتی خارج است؛ چون این کارها به صورت کامل خارج از سایت انجام می‌شود.

 

مهم‌ترین شاخصه تفاوت بین سئو داخلی و خارجی این است که گوگل از سئوی داخلی برای ارزیابی صفحات سایت و سپس رتبه‌بندی آن‌ها استفاده می‌کند. این در حالی است که با استفاده از سئو خارجی، میزان اعتبار صفحات سایت را می‌سنجد.

بنابراین هر دو روش سئو مکمل یکدیگر هستند و با کمک هم، رتبه و اعتبار صفحات سایت را بهبود می‌بخشند. بنابراین باید روی هر دو روش حساسیت به خرج دهید و به بهترین شکل ممکن آن‌ها را به انجام برسانید.

 

جهت مطالعه کامل مقاله به این لینک مراجعه فرمائید.

 

 

(◔ ◡ ◔) دربارۀ من:

📷 علی محمد صَلاحی هستم، نویسنده کتاب شاهراه‌وب و ده‌ها مقاله گسترۀ بازاریابی دیجیتال، مدرس دوره‌های آموزشی آنلاین و وبینار همچنین مشاور و آسیب شناس کسب و کارهای مجازی. به مدیران و کارآفرینان کمک می‌کنم که کسب‌وکارشان را در دنیای دیجیتال بهینه‌سازی کنند تا به درآمدهای بیشتری برسند. از نظر من یکی از مهم‌ترین دلایل شکست در دنیای دیجیتال، باور نداشتن آن است!

📷 تولید محتوا: علی محمد صلاحی

📷 پانوشت: انجام هر کار محالی در واقعیت، غیرممکن در دیجیتال، نیست!

📷 شعار: دنیای دیجیتال، دنیای آرزوها!

📷 وبسایت: www.alisalahi.ir